tisdag 16 augusti 2011

Var skall jag börja, HUR skall jag börja...

... WHAT'S UP?? RIHANNA THAT'S WHAT'S UP!!!

okej, okej helgen har varit el fantastico! Fredagen spenderade jag tillsammans med några lagkompisar och kvällen slutade som den alltid gör när man är ute med laget. Man blir full.
Lördagen var underbar, började dagen med en kopp kaffe och lite morgonmål och förståss FRIENDS. Kvällen käkade vi tortilla hos Björn och Malin, vilket var riktti trevligt, som alltid!

På söndagen började allvaret. Jag och Johanna Gee hoppade på tåget i vasa. Vi satte oss på tåget och kände oss goda till mods, ända tills kvinnan i högtalarna räknade upp ställena vi skulle stanna på. Vi hörde Laihia och Jyväskylä, tittade på varandra, tog fram biljetten, tittade på varandra igenn och rusade ut ur tåget. Första problemet var att hoppa ur tåget eftersom dörrarna var stängda och vi visste inte först hur man tar upp dem. Dörren öppnade sig och vi hoppade ut på perrongen. HUH tänkte vi! De va nära ögat vi skulle med fel tåg. När Johanna tog fram biljetten tog jag en snabb titt på tiden då tåget skulle lämna vasa och det stod (enligt mina ögon) 16.20. Klockan var nu alltså 15.20. Vi var alltså enligt mina beräkningar 1 h för tidigt vid stationen. Efter lite fnissande på perrongen och konstaterande att "nu hadd vi nåo tuur" ropade konduktören till oss från 50 meters avstång "MINNE TE OOTTE MENOSSA??!!". Jag svarade lugnt och pekade med pekfingret på tåget: "SE OLI VÄÄRÄ JUNA!". Konduktören svarade att vi skulle hoppa på tåget igenn om det är till Seinäjoki vi skall. Vi tittade på varandra en stund och förstod att vi borde alltså hoppa på tåget igenn. That's what we did. Vi gick förbi passagerarna lite röda om kinderna och satte oss ner och tittade på varandra igenn och fnissade. Tog fram biljetten och där stod det att tåget åker 15.20 från Vasa och är i Seinäjoki kl. 16.20. Vad kan man konstatera efter detta? Jo,,,,FUCKIN' DUMBASSES!

Nåja, resan fortsatte och till er besvikelse hände det inget pinsamt mera.

I Helsinfors mötte Mimmi och Madde upp oss på stationen. Vi gick vidare till ett matställe beställde lite käk och en aale. Mätta i magen staplade vi iväg till Pias lägenhet. Lyssnade på lite music och kolla roliga youtube-klipp. Jag somnade på sängen och Pia och Madde fråga mej: "Sussu sover du?" Vad svarar jag? Jag öppnar ögonen och säger "Nääääää!".
Nåjaa vi går och lägger oss. Jag får äran att sova bredvid Madde. På natten vaknar jag av att jag ligger med min kind på maddes axel och ropar efter att jag märkt var jag ligger: "Ojj saaatan!" och vänder mig om. Madde hann vid denhär tidpunkten (mitt i natten) berätta åt mig att jag har slängt mitt ben runt madde och kramats. Jag håller nu med vid talesättet: "Det man inte minns har inte hänt".

Måndag mårgon och alla är pigga och krya kl. 12.00 (det var meningen vi skulle stiga upp kl 10). Vi käkade frulle, drack kaffe och for vidare till närmaste butik. Vi käkade lite thaikku föödo och handlade på Alko. Hem till Pia igenn för lite vila (och väta våra strupar) och sen vidare till BEACHEN!

Santigold, Tinie Tempah, lite öltält, bajjamaja och Rihanna stod på schemat!
Jag klarar inte jysst nu av att förklara hur awesome hon var! Bilder och videon kommer senare.

Stay tuned!

2 kommentarer:

  1. Jaa jiissees alltså, vilken jävla tur vi e två DUMBASSES iaf :D

    SvaraRadera
  2. Hahahaaha sku no ha skratta åt er om ja sku vari nån av dide andra på tåge ;)

    SvaraRadera